روند تحقق شاخص‌های شفافیت در شهرداری ها

عملکرد صد روزه شهرداری تهران و حرکت به سمت برخی شاخص های شفافیت مانند شفافیت قراردادها:
:white_check_mark:صد روز قابل دفاع و انتظارات پیش‌رو
@baharvin
آیا کارنامه شهرداری تهران در صد روز نخست کار خود را می‌توان کارنامه‌ای قابل دفاع دانست؟ از دیدگاه نگارنده، علی‌رغم برخی انتقادات وارد بر برخی انتصابات، دست‌کم به سه دلیل کارنامه صد روزه شهرداری تهران را می‌توان کارنامه‌ای اصلاح‌طلبانه و قابل دفاع دانست.

:small_orange_diamond:اولین وجه قابل دفاع اتفاقا همان وجهی است که بعضا در نقد عملکرد سه ماهه مدیریت جدید شهری در تهران بیان می‌شود، این‌که انگار نه انگار که شهردار تهران تغییر کرده است. به نظر می‌رسد اگر واقع‌بینانه و منصفانه قضاوت کنیم، این‌که یک تغییر و تحول مدیریتی گسترده در سطح شهرداری تهران به گونه‌ای انجام شود که کوچکترین خللی در کار خدمت‌رسانی به شهروندان پیش نیاید نیازمند یک تجربه مدیریتی ثمربخش است. شخصا دلهره آن را داشتم که پس از دوازده سال مدیریت واحد بر شهرداری تهران، ورود تیم جدیدی که هنوز بر جزئیات کار مدیریت شهری مسلط نیست و با مسائل و مشکلات جدی اقتصادی هم مواجه است، کار اداره شهر را با چالش‌هایی همراه کرده و جریان اصلاح‌طلبی را با شائبه‌های ناتوانی در مدیریت کارآمد مواجه کند اما خوشبختانه سه ماهه آغازین آرام و به‌دور از هر گونه بحران جدی سپری شد.

:small_orange_diamond:دومین وجه قابل دفاع کارنامه شهرداری تهران در صد روز نخست کار خود، جسارت اصلاح‌طلبانه در صدور بخش‌نامه‌هایی است که گرچه شائبه کاهش درآمدها آن‌هم در این شرایط سخت اقتصادی را به همراه داشت، اما مدیریت جدید در همان روزهای آغازین، شجاعانه اصلی‌ترین گلوگاه‌های فسادزا را شناسایی کرده و بدون فوت وقت دستور به توقف آن‌ها داد.

:small_orange_diamond:سومن وجه قابل دفاع شهرداری تهران در صد روز نخست کار خود، وجهی است که در قالب انتظار تغییر و تحول بنیادین در رویکردها، سیاست‌گذاری‌ها و نحوه اداره شهر بیان می‌شود. ترکیب مدیریتی جدید در قالب معاونین نویدبخش چنین تحولی است، چراکه انتصابات انجام شده فقط تعویض مدیران اصلاح‌طلب با مدیران قبلی بدون تغییر رویکردهای تخصصی نیست بلکه اتفاقا چینشی هوشمندانه و ناظر به جابجا کردن تخصص‌ها و دغدغه‌ها در حوزه‌های مختلف است به گونه‌ای که در بازه‌ای میان‌مدت به تحولاتی اساسی و بنیادین در واقعیت اداره شهر منتهی شود.
:small_orange_diamond:برای مثال، به جای این‌که مانند مدیریت قبل فردی با تخصص عمران اما این‌بار اصلاح‌طلب در معاونت حمل و نقل و ترافیک به کار گرفته شود، یکی از سرآمدان حمل و نقل ریلی در این معاونت قرار می‌گیرد تا پایبندی مدیریت جدید به تحول جدی در حوزه حمل و نقل عمومی رقم بخورد و اتفاقا در همین راستا افراد با سابقه روشن و کارآمد در حوزه عمرانی در مجموعه مترو به کار گرفته می‌شوند. از آن طرف در معاونت عمرانی، افرادی با دغدغه‌های جدی در حوزه معماری و شهرسازی و در حوزه معماری و شهرسازی فردی ضابطه‌گرا، با دانش آکادمیک و دغدغه‌مند در حوزه فرهنگ و کیفیت زندگی به کار گرفته می‌شود تا نشان داده شود که برخلاف مدیریت قبل، مدیریت جدید به حوزه معماری و شهرسازی به چشم کیسه پول نگاه نمی‌کند

:small_orange_diamond:با وجود عملکرد قابل دفاع، شهرداری تهران با انتظاراتی فزاینده در میان بدنه جریان اصلاح‌طلبی و نیز عموم شهروندان تهرانی مواجه است. بدنه جوان جریان اصلاح‌طلب انتظار کسب تجربه در سطوح مدیریتی را داراست به گونه‌ای که پس از چهار سال، نه فقط وعده شهردار محترم مبنی بر افزایش سی درصدی سهم زنان و جوان از سطوح محقق شده باشد بلکه مهم‌تر از آن، پس از چهار سال مدیریت جریان اصلاح‌طلب، بتوان از میان زنان و جوانان منسوب به این جریان، حداقل یک کاندیدای جدی زن و یک کاندیداری جدی جوان برای سمت شهردار تهران معرفی و ارایه کرد.

:small_orange_diamond:تحول در حوزه درآمد و هزینه شهرداری تهران، چابک‌سازی ساختار عریض و طویل شهرداری، افزایش شفافیت سیستماتیک، کاهش فساد مزمن ریشه دوانده در شهرداری تهران و افزایش اعتماد عمومی به این نهاد، حل مسائل اساسی شهر مانند آلودگی هوا و ترافیک از مهم‌ترین تحولاتی است که عموم شهروندان تهرانی از مدیریت جدید شهری در تهران انتظار دارند. یادآوری این انتظارات در بازه‌های زمانی کوتاه‌ مدت از آن جهت ضروری است که مبادا یک وقت اداره روزمره شهر و حل مسائل جاری آن موجب غفلت از این انتظارات و بی‌توجهی به تحقق اهداف میان‌مدت و بلندمدت مدیریت جدید شهرداری تهران شود.
@baharvin

:white_check_mark: متن کامل یادداشت در روزنامه اعتماد:point_down:
http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=93000

چقدر با رنگ و بوهای جناحی نوشته شده…
متن بیشتر سیاست زده است تا گزارش زده!

:white_check_mark: آغاز فرآیند شفافیت در حوزه شهرسازی

:arrow_left:️ روز شنبه (۹۶/۱۰/۳۰) با ارسال نامه‌ای به شهردار محترم تهران، جناب آقای دکتر نجفی، جمع‌بندی و توافق نهایی سه جلسه مشترک میان کمیته شفافیت و شهر هوشمند، کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران و معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران در مورد انتشار عمومی برخی اقلام اطلاعاتی سامانه شهرسازی اعلام شد. در این سه جلسه که در تاریخ‌های ۹۶/۹/۱۲، ۹۶/۹/۲۶ و ۹۶/۱۰/۲۶ برگزار شده است، بررسی‌های کارشناسی لازم توسط کارشناسان کمیته شفافیت و کمیسیون معماری و شهرسازی شورا و معاون محترم معماری و شهرسازی، جناب آقای دکتر حجت و همکاران‌شان در این معاونت انجام شده و مقرر شد در گام نخست، به تدریج و حداکثر ظرف شش ماه، انتشار عمومی اقلام اطلاعاتی ذیل صرفا در خصوص املاکی که از شهریور ماه سال ۱۳۹۶ نسبت به تشکیل پرونده اقدام و پروانه اخذ کرده‌اند، انجام پذیرد:

  1. مشخصات طرح تفصیلی شامل پهنه، کاربری، سطح اشغال و تعداد طبقات مجاز
  2. بر و کف شامل ابعاد باقیمانده اصلاحی.
  3. عرض گذر مصوب
  4. کد ارتفاعی ملاک عمل
  5. شورای معماری
  6. نقشه‌های تاییدشده: شامل نقشه‌های معماری به صورت بوردر پیرامونی که در هنگام اخذ پروانه توسط شهرداری تایید شده است در قالب pdf(در این نقشه‌ها فقط خط پیرامونی پلان‌های هر طبقه به همراه یک صفحه سایت پلان نمایش داده می‌شود)
  7. فضای سبز: درقالب فرم الف و ب که شامل وضعیت و تعداد درختان موجود در ملک، تصمیم شهرداری در خصوص قطع یا حفظ درختان موجود، تخلفات مالک در این خصوص و جریمه فضای سبز است.
  8. گزارشات: شامل تمام گزارشات ناظرین شهرداری ثبت شده در سامانه شهرسازی برای ملک مزبور در جریان ساخت
  9. سوابق و رای‌ها: شامل تمام رای‌های صادرشده در شورای معماری، کمیسیون ماده ۵،کمیسیون ماده ۱۰۰ و غیره.
  10. نظام مهندسی: شامل تمام اخطاریه‌ها و گزارش‌های نظام مهندسی در خصوص عملیات ساختمانی در ملک.
  11. مواردی مانند اصلاح و اجرای رای، عوارض (شامل شیوه محاسبه و عوارض متفرقه و جدول دقیق محاسبه کلیه عوارض صدور پروانه و فروش تراکم و تغییر کاربری) و وضعیت فعلی پرونده.
  12. گزارش‌های نواحی: گزارش‌های نواحی در خصوص پلاک‌های در حال ساخت
  13. نام مهندسین مرتبط شامل مجری ذیصلاح و مهندس ناظر
  14. رای کمیته نمای منطقه
  15. تهاترهای انجام شده شامل کارشناسی املاک و کارگزاری‌ها

:arrow_left:️ کمیته شفافیت و شهر هوشمند به صورت ماهانه جلساتی را برای دریافت گزارش در خصوص فرآیند انتشار عمومی این اقلام اطلاعاتی سامانه شهرسازی و میزان پیشرفت کار برگزار خواهد.

متن نامه رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند به شهردار محترم تهران در خصوص انتشار عمومی برخی اقلام اطلاعاتی سامانه شهرسازی:point_down::point_down::point_down:
http://goo.gl/qBV6kb

@baharvin

1 Likes

:white_check_mark:خلاصه گزارش عملکرد دوساله بهاره آروین
(عضو هیئت‌رئيسه و رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران)
@baharvin

:small_orange_diamond: گزارش خلاصه عملکرد :small_orange_diamond: گزارش مشروح عملکرد :small_orange_diamond:مشروح عملکرد کمیته شفافیت و شهر هوشمند

:dart: وعده‌های انتخاباتی
از مجموع ۴ وعده انتخاباتی شهرداری تمام‌شیشه‌ای سه وعده آن در دو سال نخست محقق شده است:

• شفافیت آراء: انتشار عمومی آراء هر یک از اعضای شورای شهر به هریک از مصوبات روی وبسایت شورا

• شفافیت قراردادها: انتشار عمومی و برخط اطلاعات قراردادهای کلان شهرداری تهران اعم از هزینه‌ای، درآمدی و مشارکتی روی وبسایت شفاف

• شفافیت اطلاعات شهرسازی: انتشار عمومی اطلاعات پرونده‌هایی که از ابتدای سال ۹۷ پروانه دریافت کرده‌اند و اطلاعات پروانه‌های دارای تغییر کاربرد روی وبسایت شفاف

:white_check_mark: سایر دستاوردها

:small_orange_diamond:راه‌اندازی وبسایت شفاف shafaf.tehran.ir

:small_orange_diamond: انتشار عمومی
اطلاعات مدیران شهرداری تهران شامل پست سازمانی، وضعیت استخدام، تاریخ انتصاب، مدرک تحصیلی و مبلغ حقوق مندرج در حکم روی وبسایت شفاف و به‌روزرسانی دوره‌ای آن

اطلاعات سفرهای خارجی از سال ۹۴ تا ۹۸ روی وبسایت شفاف و به‌روزرسانی دوره‌ای آن

پژوهش‌های انجام‌شده در شهرداری تهران روی وبسایت شفاف

اطلاعات کلیه کارکنان شهرداری تهران روی وبسایت شفاف

لایحه بودجه و بودجه مصوب و عملکرد بودجه سال ۹۷ و لایحه بودجه ۹۸ در قالب استاندارد روی وبسایت شفاف

اطلاعات پروانه‌های صادره برج‌باغ از سال ۹۲ مشروح مذاکرات صحن شورای اسلامی شهر تهران روی وبسایت شورای اسلامی شهر تهران

• انتشار عمومی دستورجلسات و صورت‌جلسات صحن علنی شورا به همراه ضمائم آن‌ها و انتشار صوت جلسات صحن علنی شورا روی وبسایت شورای اسلامی شهر تهران

:small_orange_diamond:تنظیم و ارائه سه طرح مصوب:
«الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی»

• «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران»

• «الزام شهرداری تهران به انجام الکترونیکی و اعلان عمومی اطلاعات معاملات شهرداری»

:white_check_mark: محورهای فعالیت در سال سوم
• پیگیری تحقق شفافیت مالی در شهرداری تهران با الزام شهرداری تهران به عرضه عمومی بخشی از سهام شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری در بازار سرمایه

• پایدارسازی تغییرات صورت‌گرفته در حوزه شفافیت با تلاش در جهت ایجاد ذی‌نفعان خاص و سازمان‌یافته برای حوزه‌های مختلف شفافیت

• حوزه سدمعبر؛ سامان‌دهی مشاغل سیار و مدیریت سدمعبرهای ساختمانی

نتایج مسابقه «تهران به روایت شفاف» منتشر شد:

نتایج داوری آثار هم‌اکنون روی سایت مسابقه به آدرس cmpt.shafaf.tehran.ir در دسترس قرار گرفته است.

۱) ارائه بهترین تحلیل:

نتایج داوری

تیم داوری در بخش ارائه بهترین تحلیل سه اثر برتر را به ترتیب زیر انتخاب کردند :

  • اثر اول : ارسال شده توسط بهمن اجدری با عنوان «مجموعه قراردادهای هزینه‌ای شهرداری تهران، بررسی، تحلیل و مصورسازی مجموعه داده قراردادهای کلان هزینه‌ای شهرداری تهران»

  • اثر دوم : ارسال شده توسط مجید پورکاشانی باعنوان «تحلیل پژوهشهای انجام شده توسط سازمانهای وابسته به شهرداری تهران»

  • اثر سوم : ارسال شده توسط پوریا ترنج‌سیمین با عنوان «تحلیل نیروی انسانی شهرداری تهران برررسی جعیت کارکنان شهرداری و روابط خویشاوندی در استخدامی کارکنان شهرداری تهران»

برای دریافت فایل نمرات آثار و نظرات داوران اینجا کلیک کنید.

مشاهده آثار

برای مشاهده اثر شماره 1 با عنوان «مجموعه قراردادهای شهرداری تهران؛ بررسی، تحلیل و مصورسازی مجموعه داده قراردادهای کلان هزینه‌ای شهرداری تهران» اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اثر شماره 2 با عنوان «برررسی جعیت کارکنان شهرداری و روابط خویشاوندی در استخدام کارکنان شهرداری تهران» اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اثر شماره 3 با عنوان «تحلیل قراردادهای کلان هزینه‌ای شهرداری» اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اثر شماره 4 با عنوان«بررسی قراردادهای کلان هزینه‌ای شهرداری تهران1395-1398» اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اثر شماره 6 با عنوان «نسبت هزینه‌‌کرد شهرداری تهران در مناطق شهر با عدالت اجتماعی» اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اثر شماره 7 با عنوان «تحلیل داده‌های قراردادهای شهرداری» اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اثر شماره 8 با عنوان «تحلیل پژوهش‌های انجام شده توسط سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران» اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اثر شماره 10 با عنوان «تحلیل داده‌های مربوط به مطالعات شهری و پژوهش‌های شهرداری تهران» اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اثر شماره 11 با عنوان «داشبورد مدیریت شهری( Key Performance Indicator ) و نقش آن در ارتقاء شفافیت عملکرد شهرداری‌ها.(نمونه موردی: شهرداری تهران)» اینجا کلیک کنید.

۲) ارائه بهترین بصری‌سازی:

نتایج داوری

بنا بر رای تیم داوری مسابقه تهران به روایت شفاف، هیچ یک از آثار ارسال شده در بخش بصری‌سازی، واجد شرایط لازم برای انتخاب شدن به عنوان اثر برگزیده نبود.

یک اثر درخور در این حوزه باید در یکی از قالب‌های اینفوگرافی، موشن‌گرافی یا موارد مشابه ارائه شود تا بتوان عنوان «بصری‌سازی» را به آن اختصاص داد. انتخاب شکل و قالب مناسب برای ارائه آمار و ارقام به شکلی واضح و قابل فهم و ارائه این موارد به شکلی که هم ایجاز داشته باشد (اختصار + محتوا) و هم دارای یک سیر روایی منسجم باشد، در کنار زیبایی ظاهری، از دیگر مشخصات یک اثر بصری‌سازی مطلوب است.

بر این اساس نظر تیم داوری، هیچ‌یک از آثار ارسال‌شده در بخش بصری‌سازی، حداقل‌های مورد انتظار در مجموعه معیارهای فوق را برآورده نمی‌کند.

مشاهده آثار

برای مشاهده اثر شماره 1 با عنوان «مجموعه قراردادهای شهرداری تهران؛ بررسی، تحلیل و مصورسازی مجموعه داده قراردادهای کلان هزینه‌ای شهرداری تهران» اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اثر شماره 4 با عنوان «بررسی قراردادهای کلان هزینه ای شهرداری تهران 1395-1398 » اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اثر شماره 5 با عنوان «زمينه‌هاي همكاري مترو تهران و اشخاص حقيقي و حقوقي » اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اثر شماره 7 با عنوان «تحلیل داده‌های قراردادهای شهرداری» اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اثر شماره 8 با عنوان «تحلیل پژوهش‌های انجام شده توسط سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران» اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اثر شماره 9 با عنوان «تحلیل کلان منابع درآمدی بودجه شهرداری تهران» اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اثر شماره 12 با عنوان «کیوسک‌های گلفروشی و روزنامه‌فروشی و بازارروزهای تهران» اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اثر شماره 13 با عنوان «سفرهای خارجی کارکنان شهرداری از سال 94 تا 98 » اینجا کلیک کنید.

2 Likes

امکان ثبت پیام ۱۳۷ با قابلیت ارسال عکس و لوکیشن در اپلیکیشن «تهران من» فراهم شد

گفتگوی بهاره آروین با اقتصاد آنلاین:

به تازگی داده‌های سامانه ۱۳۷ در وبسایت شفاف (http://shafaf.tehran.ir/Default.aspx?tabid=526) منتشر شده و علاوه بر این امکان ثبت پیام به همراه عکس و لوکیشن در اپلیکیشن تهران من فراهم شده است.

با گسترش نفوذ اینترنت و تلفن‌های هوشمند انتظار می‌رفت که سامانه ۱۳۷هم مطابق با تغییرات تکنولوژی ارتقا پیدا کند؛ اما متاسفانه از اواخر سال ۱۳۸۶ که این سامانه راه افتاد تا یک سال اخیر تقریبا هیچ نوع ارتقایی در آن صورت نگرفته بود و شهروندان باید آدرس نقطه‌ای را که مشکل داشت تلفنی گزارش می‌کردند.
این شیوه قابلیت پیگیری چندانی هم نداشت. البته یک کد پیگیری وجود داشت اما گاهی اوقات آن را هم فراموش می‌کردند.
کاری که ما ذیل سازمان بازرسی شهرداری تهران انجام دادیم، ارتقای سامانه‌های نظارت همگانی ۱۳۷و ۱۸۸۸ متناسب با تغییرات تکنولوژی بود.
در وهله اول چون گستردگی ارتباط شهروندان با سامانه ۱۳۷ بیشتر بود ارتقای این سامانه را به ویژه در بخش ثبت موقعیت در دستور کار قرار دادیم؛ که به نظر می‌رسد با اقدامات انجام‌شده، کار برای شهروندان راحت شده است.
یکی از اقدامات اخیر ما فراهم‌سازی امکان ثبت پیام در سامانه ۱۳۷ از طریق تلفن‌های هوشمند است که در آن قابلیت ثبت لوکیشن، عکس و فیلم هم وجود دارد. شهروندان برای ثبت چنین پیام‌هایی به حساب شخصی خود در اپلیکیشن تهران من مراجعه کرده، بخش ۱۳۷ را انتخاب و پیام خود را ثبت می‌کنند.
یکی از مزایایی که این شیوه نسبت به شیوه تلفنی دارد این است که شهروندان می‌توانند وضعیت پیام خود را رصد کنند و به آرشیو پیام‌هایی که در سامانه ۱۳۷ثبت کرده‌اند، دسترسی داشته باشند.
در حال حاضر شهروندان فارغ از اینکه مشکل پیش آمده در محله خودشان باشد یا بتوانند آدرس دقیق بدهند یا نه، می‌توانند پیامشان را ثبت و انواع فایل‌های صوتی و فیلم را در حساب شهروندی خود بارگذاری کنند.
در گذشته شهرداری از آنجا که باید برای سنجش سطح رضایتمندی شهروندان با آنان تماس می‌گرفت، بازخوردگیری را به صورت رندوم انجام می‌داد.
من همیشه به آمار ۹۵ درصدی رضایتمندی مردم بدبین بودم؛ چون وقتی می‌پرسیدیم از چند درصد شهروندان نظرسنجی کرده‌اید می‌گفتند ۲۵ درصد! و وقتی می‌گفتیم از کجا معلوم نرفته باشید از افرادی که مشکلشان را حل کرده‌اید بازخورد بگیرید تا آمارها را بالا نشان دهید، می‌گفتند بازخوردگیری تصادفی است. ولی بازهم در این زمینه شبهه وجود داشت.
با امکان ثبت بازخورد که قرار است از طریق حساب شهروندی تهران من در سامانه ۱۳۷ فراهم شود این مشکل حل می‌شود و می‌توان به آمار دقیقی از رضایت شهروندان در این زمینه دست یافت.
در سامانه ۱۳۷ داده‌های بسیار ارزشمندی درباره عملکرد شهرداری وجود دارد که متاسفانه در شهرداری به دلایل مختلف کمتر تحلیل شده است. این داده‌ها بعضا به صورت فیلترشده به مدیران گزارش می‌شده؛ یعنی ممکن بوده بخش زیادی از پیام‌ها اساسا به عنوان پیام‌های نامرتبط ثبت شده و اصلا گزارش نشود.
شهروندان کمتر راه ارتباطی موثری با شهرداری دارند تا مستقیم بتوانند مشکلات شهر را گزارش کنند. سامانه ۱۳۷ یکی از معدود کانال‌های موجود است و از این جهت تحلیل داده‌های آن می‌تواند در ارتقای عملکرد شهرداری و وضعیت خدمت‌رسانی به شهروندان بسیار موثر باشد. ضمن اینکه می‌تواند به شورای شهر به عنوان نهاد نظارتی بر عملکرد شهرداری تهران کمک موثری کند؛ چراکه می‌توان نقاطی را که با کم‌کاری مواجه است رصد کرده و برای آن‌ها تدابیری اندیشید.
یکی از اقدامات بسیار مهم ما در کمیته شفافیت انتشار پیام‌هایی است که از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ در سامانه ۱۳۷ ثبت شده‌اند. امکان دسترسی همه شهروندان به این داده‌ها در وبسایت شفاف فراهم شده است و تحلیلگران داده، پژوهشگران شهری و سایر متخصصان می‌توانند این داده‌ها را که در قالب اکسل ارائه شده بررسی کنند و ببینند شهروندان در کدام بخش شهر مشکلات بیشتری را گزارش کرده‌اند.
ما به زودی مکانیزمی را برای تشویق شهروندان به ثبت پیام‌های دقیق‌تر از طریق حساب شهروندی «تهران من» ایجاد خواهیم کرد؛ مانند تخفیف در استفاده از اماکن ورزشی یا بلیت حمل و نقل عمومی. با این کار می‌توانیم مسئولیت‌پذیری و مشارکت شهروندان را در اداره شهرگسترش دهیم.
به زودی داده‌های ۱۳۷ را در قالب نقشه تهران در سامانه تهران من نمایش خواهیم داد تا شهروندان ببینند در محله خودشان چه مشکلاتی گزارش شده است. ضمن اینکه به تدریج می‌توانیم به سمت سیستم رنکینگ برویم؛ یعنی اگر شهروندی مشکلی را گزارش کرد شهروندان دیگر بتوانند به آن نمره دهند.

لینک متن خبر:

1 Likes

مصوبات شورای اسلامی شهر تهران مرتبط با حوزه شفافیت