نقد و بررسی سامانه «گرا»

سمن دیدبان شفافیت و عدالت در سایت daad.ir سه سامانه برای :

  1. گزارشگری تخلف: گرا
  2. مطالبه‌گری
  3. معرفی قهرمان شفافیت

قرار داده است.

از مورد سوم می‌گذریم. اگر در نقد و بررسی مورد اول و دوم مطلبی دارید، بسم الله…

یکی از مهم‌ترین مولفه‌های این‌گونه سامانه‌ها اثرگذاری است. اگر مخاطب اثرگذاری نبیند دیگر گزارش ثبت نمیکند و بعد از چند وقت عملا از کار می‌افتد. مشکلی که امروزه سامانه‌ای مثل IPaidaBribe گرفتار آن است. این بسیار مهم است که این اطلاعات پس از ثبت چه اتفاقی برای آن می‌افتد و نتیجه‌ی ثبت چیست.
الحمدالله سمن با تجربه‌ی خوبی که در این زمینه دارد می‌تواند پیگیر باشد و اثرگذاری را تأمین نماید. در این مسیر شفافیت امری بسیار ضروری است.

1 پسندیده

:arrow_backward: توکلی در مراسم راه اندازی سامانه مطالبه گری:
:o: افتخار می کنیم زبان گویای مردم باشیم، تا حرفشان پژواک پیدا کند/ ما اذان گوی بی موقع هستیم.
:o: ما بوسیله مطالبه گری میدانی باز می کنیم تا مردم بتوانند به یک امر واجب خیلی مهم، قیام کنند.
:o: این خدمت بزرگی است و ما افتخار می کنیم زبان گویای مردم باشیم، تا حرفشان پژواک پیدا کند.
:o: ما می خواهیم مردم از پلشتی ها حفظ شوند، کمبودها رنجشان ندهد و دست کج ها مالشان را نخورند.
:arrow_backward: پس از آن سیاح مسئول سامانه های مطالبه گری و گرا به معرفی آنها پرداخت و گفت: در واقع سامانه هوشمند دیده بان شفافیت و عدالت این امکان را به عموم مردم می دهد تا در هر کجای دنیا هم مطالبات خود را به گوش مسئولان کشور برسانند و هم مطالبات خود را برای دیگران به اشتراک بگذارند تا افراد بیشتری با آنها همراه شوند و تعهد دیده بان این است که هر هفته بیشترین امضاها را برای یک مطالبه خاص جمع آوری کرده و کتباً از مسئول مربوطه اجرا و یا پاسخ دادن به آن مطالبه را پیگیری کند .

منبع